sobota, 21 września 2013

ŚBKowe zboczenia książkowe


Nie jesteście pewni czy jesteście uzależnieni od książek? Poniższy kwestionariusz pomoże Wam to sprawdzić! Portal Buzz Feed opublikował listę zachowań, które mogą świadczyć o tym, że czas się leczyć...
Moje odpowiedzi zostały pogrubione a dopiski - kursywą:)

  1. W dzieciństwie książki były Twoimi najlepszymi przyjaciółmi. [raczej: jednymi z najlepszych]
  2. Kiedy czytasz dobrą książkę zapominasz o jedzeniu i spaniu.
  3. Twoje wzloty i upadki są całkowicie uzależnione od tego, co akurat czytasz. [Niekoniecznie, staram się, na ile to możliwe, rozdzielać fikcję i rzeczywistość i brać odpowiedzialność za swoje życie i działanie]
  4. Przeżywasz traumę przez coś, co zdarzyło się „tylko” w książce.
  5. Masz w portfelu na wierzchu kartę do biblioteki, a nie prawo jazdy. [nie mam prawa jazdy, ale przypuszczam, że i tak byłoby daleko :) Dowód i legitymacja również giną w odmętach portfela, udostępniając lepsze miejsce wszystkim kartom bibliotecznym:) ]
  6. Myślisz o kolorach w kategoriach serii Penguin Classics.

  7. Deszczowe dni>słoneczne dni. [mogłabym postawić znak równości - z każdego deszczowego mogę zrobić słoneczny, ale to nie oznacza, że naturalnie słoneczny jest dla mnie mniej wartościowy:)]
  8. Tak wyobrażasz sobie idealny dom.

  9. Przechodzenie obok zamkniętej księgarni jest torturą, a kiedy jest otwarta, nie jesteś w stanie wyjść bez kupienia czegoś. Zadurzyłaś/eś się w sprzedawcy w księgarni tylko na postawie jego gustu książkowego. [Ostatnio udaje mi się nie kupować! Ale to naprawdę bolesne chwile:)]
  10. Za każdym razem kiedy rozpoczynasz nowy projekt, musisz najpierw przeczytać mnóstwo książek na jego temat. Zakładasz, że z książek nauczysz się wszystkiego.
  11. Nigdy nie wyśmiewasz tego, kto coś przeczytał, ale szydzisz z tych, co nie czytali. Nie szydzę z nikogo, nie uważam się za lepszą tylko dlatego, że czytam, ale też nigdy nie wyśmiewam doboru lektur przez innych. Każdy czyta to, co go rozwija i sprawia mu przyjemność. Zbyt duży jest wybór bym miała prawo do jakiejkolwiek oceny w tej kwestii.]
  12. Kiedy ktoś przychodzi do Ciebie po radę, dajesz mu książkę. [Nie inaczej:)]
  13. Tak wygląda Twoja walizka gdy jedziesz na wakacje. [zazwyczaj są dwie albo jedna jest o wiele bardziej wypchana - do oporu + oczywiście czytnik:)]

  14. Nie masz pojęcia, co robią na plaży ludzie, którzy przychodzą tam bez książek.
  15. Stos książek przy Twoim łóżku zaczyna przypominać wieżę z gry Jenga.  [już dawno przestał "zaczynać".:)]

  16. Najseksowniej wyglądają dla Ciebie osoby, które trzymają w ręku książkę.
  17. Im grubsza książka, tym lepsza. [Apetyt rośnie w miarę jedzenia:))]

  18. Oceniasz ludzi na podstawie ilości książek, które mają w domu. Ale książki i tak są lepsze niż konieczność zmagania się z ludźmi.  [Jestem trochę aspołeczna, nie ukrywam:) A jeśli chodzi o ocenianie - osoba, która ma wiele książek od razu wydaje mi się bliższa, ale nie oznacza to, że jeśli ktoś ich nie ma, to jest dla mnie skreślony - zawsze można nawracać:)]
  19. Twoja wiara w ludzi wraca, kiedy ktoś przeczyta książkę, którą mu polecałaś/polecałeś.
  20. Książka jest zawsze, zawsze lepsza.
  21. Jedną z największych przyjemności w twoim życiu jest zapach książek.
  22. Bardzo przejmujesz się przemocą wobec książek.
  23. Oczywiście, że ćwiczysz! [W ten sposób - nie! Patrz punkt wyżej]
  24. Zachowujesz się czasami jakbyś cierpiała/ł na bezsenność.
    A kiedy już zasypiasz, to zwykle z książką w ręku.
  25. Kończenie dobrej książki jest jak strata przyjaciela. Pomiędzy jedną a drugą książką jesteś zagubiona/y.


    Źródło: http://www.ksiazka.net.pl/index.php?id=4&tx_ttnews[tt_news]=17225&tx_ttnews[backPid]=1&cHash=b7ed90cf7c

8 komentarzy:

  1. Widziałam już ten tag! Świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem z pewnością książkocholiczką!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam takie książkowe "zboczenie", ale nie mam zamiaru z tym nic robić:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooooo.... Jestem też uzależniona. Bardzo, bardzo! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To w ogóle można przyjść na plażę bez książki? :O

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiesz, mój bagaż podróżny zwykle składa się z dwóch walizek. W jednej są książki, a w drugiej cała reszta. Nie muszę dodawać, która z nich jest ważniejsza:)
    Z całą pewnością jesteśmy uzależnione:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy jeśli twój stos przy łóżku już dawno przestał "zaczynać" tak wyglądać, to nie boisz się tam spać? Ty aspołeczna???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poukładałam go w tak stabilny sposób, że nie mam czego się bać:)
      Aspołeczna - czasem owszem, to że spotykam się w gronie ŚBK to naprawdę coś! Szkoda tylko, że jeszcze mało mówię - zawsze należałam do osób, które wolą obserwować :D

      Usuń