środa, 28 października 2015

I cóż, że ze Szwecji - relacji z podróży cz. II

Szwecja, oprócz pięknej przyrody i wspaniałych miejsc dla książkoholików, urzeka także wspaniałymi zabytkami i setkami muzeów, których nie sposób obejść. Jako że wyjechałyśmy w piątkę, należało tak rozplanować wyjazd, by każda była z niego zadowolona i uszczknęła coś dla siebie.
Poza licznymi spacerami po mieście i Upssali, odwiedziłyśmy niemało, z czego nie wszystko zilustrowane jest zdjęciami: Muzeum Sportu, Muzeum Morskie, Muzeum Techniki, Muzeum Vasy, Muzeum Nordyckie, Skansen, Junibacken, wspomniane biblioteki, ratusz, Kaknästornet. Muzeum Historii Naturalnej, Muzeum Nobla, Royal Coin Cabinet, Muzeum Uppsali, Skyview, Tele2 Arena ,widziałyśmy uroczystą zmianę warty, najmniejszy pomnik Chłopca, który patrzy na księżyc, stacje metra również traktowane przeze mnie jak muzea. Przypuszczalnie połowę pominęłam przy wymienianiu, bo pamięć jest na tyle ulotna, że nie jestem w stanie odtworzyć wszystkiego bez pomocy:) 



Ratusz - nasze ulubione miejsce, na którego opisanie będzie jeszcze czas;)
Ratusz z drugiej strony


Ratusza ciąg dalszy:)

Vasa Museum 
Vasa Museum



Uroczysta zmiana warty


Muzeum Historii Naturalnej





Muzeum Nordyckie



św. Łucja




Gamla Stan

Jedna z atrakcji Skansenu


Muzeum Nobla

Jedna z wielu zabytkowych uliczek




Royal Coin Cabinet








Kaknästornet.



Uppsala



Tutaj jest skradziony nam podczas wojen polsko-szwedzkich największy dzwon.
W Uppsali właściwie wszystko jest największe i najstarsze. I najpiękniejsze. 

Jeden z kilku kamieni runicznych w Uppsali 
Jedno z dziwniejszych muzeów, za to oferujące szwedzką herbatę:)

To jeszcze z biblioteki w Kista Galleria. Gdy się zmęczysz, możesz się z książką położyć.

Jedna z witryn sklepowych Sztokholmu

Chłopiec, który patrzy na księżyc - najmniejszy pomnik w Szwecji. Miałyśmy szczęście, bo akurat był ubrany lokalnie;)

Tele2 Arena

Skyview - podziwiałyśmy tylko z dołu, nikt się nie odważył na jazdę:)


Najpiękniejszy sztokholmski budynek - Muzeum Nordyckie
Jedna z wielu stacji metra - moja ulubiona;)








Relacja cz. I - klik

9 komentarzy:

  1. cudowne miasto. piękne, nowoczesne, a jednocześnie przyjazne człowiekowi.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja tak pragnę odwiedzić Szwecje... nie mogę oglądać tych zdjęć, bo serce mi krwawi. :<

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham Szwecję i Sztokholm! Byłam dwa razy i chcę jeszcze. Kocham ten kraj. Dziękuję za przypomnienie mi o mojej miłości do niego :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skyview - proszę mnie tam zabrać, ja chcę jechać tą kulką !!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomniczek niezwykle uroczy. Trzeba uważać, żeby przypadkiem na nim nie usiąść, prawda? ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jej, nie taki był mój cel. Chciałam raczej sprawić przyjemność!

    OdpowiedzUsuń
  7. A proszę uprzejmie;))
    ja również go pokochałam i wrócę tam z prawdziwą przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  8. Prawda, prawda;) Dzieciaki próbowały:)

    OdpowiedzUsuń